Veelgestelde vragen

Online marketing

Waarom heb je online marketing nodig?
Hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website? En hoe daag ik ze uit die actie uit te voeren die voor mij belangrijk is? Typisch vraagstukken waar wij met onze resultaatgerichte benadering in online marketing bij kunnen helpen. Je bent zuinig op je online portemonnee. Logisch. Je kunt je geld maar één keer uitgeven. Als online marketing bureau zijn wij specialist in het optimaal inzetten van jouw online budget. Wij beheren jouw campagnes alsof het ons eigen geld is. Hoe werkt dat? Simpel: risico’s die wij niet zouden nemen, adviseren wij je ook niet. Door goed te analyseren en scherp in te kopen.

Development

Wat zit er in het Totaalpakket?
Het totaal pakket wordt ook wel Build & Run pakket genoemd. Hierbij maak je gebruik van onze specialisten en tools voor creatie, web development en online marketing. Zodoende kunnen wij je als opdrachtgever met een totaalpakket goed en snel van dienst zijn. Kortom, één aanspreekpunt voor zowel de ontwikkeling van je website, webshop of app (build) en je online marketing (run).

Design

Waarvoor kunnen jullie ontwerpen maken?
Webleads maakt ontwerpen voor websites, online marketing campagnes (video, banners, formulieren) en drukwerk. Ook voor een huisstijl kun je perfect terecht bij Webleads.
Waarom is een consistente huisstijl belangrijk voor mijn merk?
Een consistente huisstijl versterkt de herkenbaarheid van je merk, bouwt vertrouwen op en zorgt voor een professionele uitstraling over verschillende communicatiekanalen.
Hoe kan webdesign bijdragen aan mijn marketingstrategie?
Een doordacht webdesign versterkt uw merkidentiteit, trekt bezoekers aan, verbetert de conversie en ondersteunt uw algemene marketingdoelen.

SEA

Op welke en op hoeveel zoekwoorden moet ik adverteren?
Dat verschilt per situatie. Heb je een shop of een site? Heb je veel veschillende diensten of producten (of juist niet)? De inzet op welke zoektermen je inzet is cruciaal voor het succes van je campagne. We doen altijd een zoekwoordenonderzoek om de zoekvolumes te achterhalen van de termen waarop je zou kunnen inzetten. Welke zijn populair, sluiten ze aan bij jouw doel en doelgroep?. Vervolgens kun je een strategie bepalen waarbij je kunt inzetten op enkele termen of juist op een hele mix van termen. Eigenlijk is het altijd een advies op maat. Stelregel vanuit Google Ads. Groepeer zoektermen (max. 35) rondom hezelfde thema's in advertentiegroepen. Je advertententies uit die groep vertonen dan een logische overlap met de gebruikte zoekwoorden. Hoe hoger de relevantie, des te beter het resultaat.
Wat kost het uitbesteden van Google ads (SEA)?
Door de campagnes te beheren en optimaliseren verbeteren we de prestaties. De kosten voor onze uren moeten echter wel in verhouding liggen met de uitgaven die gedaan worden vanuit een campagne. Kunnen we onze meerwaarde aantonen en onszelf terugverdienen voor jou als klant door de prestaties te verbeteren? Dat bekijken we vaak per situatie.

Social media marketing

Hoe krijg ik meer volgers op mijn social media kanalen?
Waardevolle content is key: informatieve en visueel aantrekkelijk content die jouw doelgroep aanspreekt. Maar ook interactie is van belang: reageer op reacties onder jouw posts, bouw een community op. Daarnaast kan Webleads ook met strategische campagnes ervoor zorgen dat jouw volgerbase wordt vergroot.
Hoe halen we meer resultaat uit onze socials (leads, sales)
Met een gedegen contentstrategie behaal je het optimale resultaat uit jouw socials. Speel in op de contentbehoefte van de klant. Dit kan met doelgerichte advertenties.
Welke social media-kanalen inzetten?
Dit is afhankelijk van jouw doelgroep: breng die allereerst in kaart en kijk welk kanaal hierbij aansluit. Maar ook naar het type content: zo is Pinterest geschik als visueel inspiratie platform en LinkedIn voor professionele informatieve content.
Social media zelf doen of uitbesteden?
Social media wordt vaak als een bijkomende taak gezien, overweeg of je hier genoeg en geschikte mankracht voor in huis hebt. Als het niet intern beheerd kan worden, besteed het dan uit aan een online marketing bureau. Zo kunnen de experts resultaatgericht met jouw social media aan de slag.

SEO

Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands ook wel zoekmachineoptimalisatie. Met SEO probeer je jouw website zo te optimaliseren, dat je organisch (onbetaald) goed gevonden wordt in de zoekmachines. Een hogere score resulteert in een sterkere positie. Een sterkere positie leidt weer tot meer websitebezoekers en indirect meer aanvragen.
Wat is SEO schrijven?
SEO schrijven houdt in dat je op een manier schrijft, die goed is voor de zoekmachine. Er zijn een aantal regels die je moet onthouden als je aan de slag gaat met het schrijven van teksten die SEO-proof zijn. Punten om op te letten zijn bijvoorbeeld headers, zoekwoorddichtheid en interne links.
Wat betekent SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimization. Vertaald naar het Nederlands ook wel zoekmachine optimalisatie.
Waarom SEO inzetten?
Het inzetten van SEO is erg belangrijk voor jouw online zichtbaarheid. Stel je voor: je verkoopt trampolines, maar als iemand zoekt op 'trampoline kopen' of 'bestel trampoline' wordt jouw website niet getoond in de top 100. Hoe komen mensen dan bij je website? Precies.. Niet. Daarom is het belangrijk om aan de slag te gaan met SEO voor zoekwoorden die voor jouw bedrijf belangrijk zijn.
Doen jullie ook zoekwoordanalyses voor SEO?
Jazeker, de basis van SEO (en eigenlijk ook van je website) zou moeten beginnen met een analyse van zoekwoorden die voor jou relevant zijn. Indien gewenst kunnen we ook bekijken waar jouw concurrenten op scoren en jij nog niet! Dit is ook wel een concurrentieanalyse.

Totaalpakket

Wat zijn de voordelen van het Totaalpakket?
Het totaalpakket heeft als voordeel dat Webleads je compleet ontzorgt. Omdat de expertises onder één dak aanwezig zijn heb je kortere lijntjes. Denk hierbij aan één aanspreekpunt die je op de hoogte stelt van alles wat er gebeurt en wat dit concreet oplevert. Dat bespaart je veel tijd en moeite.
Wat zit er in het Totaalpakket?
Het totaal pakket wordt ook wel Build & Run pakket genoemd. Hierbij maak je gebruik van onze specialisten en tools voor creatie, web development en online marketing. Zodoende kunnen wij je als opdrachtgever met een totaalpakket goed en snel van dienst zijn. Kortom, één aanspreekpunt voor zowel de ontwikkeling van je website, webshop of app (build) en je online marketing (run).

Staat je vraag er niet tussen? Stel hem hier!

Binnen 1 werkdag antwoord op je vraag!
Kom je er niet uit?
Neem contact op met onze specialist!

Rik van Egdom

Online marketeer
ContactContact